آویـــــــژه گرافیـــــک

با ما وِیژه بمانید

20 آگهی تبلیغاتی ابتکاری، خلاقانه، جالب و جذاب
بازدید : ۴۵۸ تا

یک آگهی تبلیغاتی خوب توجه یک مشتری آینده نگر را به محصول جلب مب کند. و این چیزی است که هر تجارتی به آن نیاز دارد. در این مقاله 30 آگهی تبلیغاتی را گردآوری کرده ایم که با سبک های متفاوتی طراحی شده اند اما همگی در یک چیز مشترکند، و آن این که همه آن ها به خوبی با بیننده ارتباط برقرار می کنند. 
اغلب مصرف کنندگان بیش از یک دقیقه زمان صرف خواندن و یا نگاه کردن به یک تبلیغ، صفحه وب و یا بیل بورد نمی کنند. میانگین وقت یک فرد که برای یک آگهی محیطی صرف می شود 1.7 ثانیه و برای اینترنت 15 ثانیه می باشد. اینترنت ما را به مرورگر ها و موتورهای جستجوی پر سرعتی مجهز کرده است که با سرعت و تنها با یک نگاه گذرا می توان هر روزه انواع مختلف محصولات را مشاده کرد. فراخنای توجه ما از زمانی که اینترنت پا به عرصه گذاشته است رو به کاهش است و به همین دلیل است که آگهی های تبیلغاتی باید بیش از پیش جذاب، تحریک کننده و چشم نواز باشند. از لحاظ زیبایی شناختی یک آگهی تبلیغاتی خلاقانه یک مشتری دوراندیش را تحریک می کند تا آنچه شما می فروشید و یا از آن تعریف می کنید را تهیه کند. 
در جوامع امروز افراد هر روز با تبلیغات مختلف از محصولات متنوع بمباران می شوند. به طور متوسط ما هر روز 3000 آگهی تبلیغاتی را مشاهده می کنیم. به همین دلیل ما بدون توجه از کنار آن ها عبور می کنیم مگر اینکه چیزی را ببینیم که آن را دوست داشته باشیم. بعضی از تبلیغات لزوما قصد بالا بردن فروش چیزی را ندارند، آن ها فقط آگاهی ما را بالا می برند؛ اما همین فرمول برای آن ها نیز بکار می رود. در این مقاله 30 آگهی تبلیغاتی برای شما به نمایش خواهیم گذاشت که به عقیده من توانسته اند نظر هر مشتری حازم و آینده نگر را با موفقیت به خود جلب کنند. اگر توجه کنید طراح این آگهی ها فقط بخشی از چیزی است که برای طراحی یک آگهی تبلیغاتی کامل و تاثیر گذار لازم است. 

Titanic Cinema: ماتریکس 

این کار تبلیغاتی به خاطر استفاده هوشمندانه از یک صحنه فیلم کلاسیک که تا حدی با محصول مورد نظر نیز مرتبط است کارایی خوبی داشته است. صحنه ای پیکسلی شده از فیلم Matrix مشتری را به شگفت می اندازد که چرا و پس از آن در انتهای تبلیغ محصول خود را معرفی می کند. این تبلیغ یادآور فیلم های کلاسیک دیگر از جمله India Jones نیز می باشد.
King Oscar: باز 
این تبیلغ این ایده را در ذهن تداعی می کند که محصولات King Oscar را هر زمان تهیه کنید تازه هستند و مشتری ماهی را مستقیما از اقیانوس خریداری می کند. همین تصویر ساده برای ارتباط برقرار کردن با مشتری کافی است.
Pepsii: نی 
این تبیلغ زیبا از پپسی آشکارا پیام خود را به مشتری منتقل می کند. در نگاه اول اشتیاق نی به وارد شدن در قوطی پپسی کولا و سپس سرباز زدن جالب و تماشایی نی دیگر از ورود به قوطی نوشابه دیگر که منظور نوشابه های رقیب پپسی کولا هستند.
Ira Motoparts: در موتور سیکلت، همراه شما 
"ترانزیت یک جنگل است. در بالای زنجیره غذایی باشید."در شروع این تبلغ، یک نقل قول هوشمندانه خیابان و بزرگراه های جهان را با یک جنگ مقایسه می کند، بنابراین در این جنگل چرا سریع ترین نباشیم، مثل یک چیتا که از قطعات موتوری که این کمپانی تولید می کند ساخته شده است. اگر چه ممکن است در نگاه اول و با سرعت به پیام این تبلیغ پی نبرید، اما تصویر بکار رفته در آن به اندازه کافی برای رساندن پیام و درک بیننده کافی است.
Geek Squad: Son Of A 
این تبلیغ جالب به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است. توجه مصرف کننده با دیدن این تبیلغ فورا به نوشته برجسته آن جلب می شود، سپس متوجه لوگوی Geek Squad و نقل قول "Fixed before it gets nasty" می شود.
Fedex: خدمات پست ایالات متحده_برزیل 
این تبلیغ هم یکی از تبلیغاتی است که نشان می دهد به چه سهولتی می توانید پیام کمپانی خود را منتقل کنید. یک عکس ساده با یک ایده بکر مصرف کننده را با محصول شما آشنا می کند.

Canal+: آیفون تایتانیک 
این تبلیغ نسبت به تبلیغات دیگر زمان بیشتری می طلبد تا به مفهوم و پیام آن دست پیدا کرد، اما خود طرح به تنهایی می تواند بیننده را به خود جذب کند. انگشت بزرگ و iPhone موجود در گوشه تصویر به سرعت به بیننده را به نقطه هدف متصل می کند و با نشان دادن کشتی تایتانیک به او می گوید با ما همه فیلم های جذاب و دوست داشتنی شما را در iPhone های خود دارید.

Drive Safe (ایمن رانندگی کنید) 
همین طور که قبلا ذکر شد، تبلیغات می تواند پیام های قوی و تاثیر گذاری به بیننده منتقل کند. در این تبلیغ یک پای صدمه دیده را مشاهده می کنید، اما از شکاف ها به جای استخوان و خون چیزهایی مثل قسمت های تکه تکه شده اتومبیل به چشم می خورد. این پیام هوشمندانه دقیقا نقل قول "...Car accidents don't just happen to cars" (تصادف با اتومبیل فقط برای اتومبیل رخ نمی دهد) را به ما نشان می دهد.
Panasonic 3D TV: دایناسور 
این هم یکی از تبیلغاتی که بیننده به راحتی به پیام آن پی می برد. ما ابتدا دایناسوری را می بینیم که در یک اتاق نشیمن ایستاده است، در کنار آن دختری در کنار یک تلویزیون ایستاده و اشاره به تلویزیون سه بعدی پاناسونیک می کند. این تبلیغ به خوبی ویژگی محصول مرود نظر را به مشتری نشان می دهد.
Celcom Broadband: پوشش دهی 
این تبلیغ به طرز کاملا هوشمندانه ای به معرفی محصول پرداخته است. تقریبا همه ما با علامت Wi-Fi آشنا هستیم. اگر دقت کنید این علامت با بناهای معروف سراسر دنیا ساخته شده است. در قسمت پایین این علامت متوجه محصولی می شوید که امواج Wi-Fi از آن ساطع می شود.
Bangalore Traffic Police: وقتی کسی در حال رانندگی است با او تلفنی صحبت نکنید 
در این تبلیغ از یک عکس تاثیر گذار برای انتقال پیام استفاده شده است. قطرات بیرون پاشیده از درون گوشی تلفن به بیننده نشان می دهد که ممکن است برای کسی که حین رانندگی با تلفن صحبت می کنند چه اتفاقی رخ می دهد، سپس عبارت Don't Talk While She Drives را مشاهده می کنید که از قطرات خون درست شده است.
Band Aid: هالک 
Band Aid در این تبلیغ فقط به ویژگی انعطاف پذیری محصول خود تکیه کرده است. این تبلیغ منحصر به فرد نشان می دهد که چسب های Band Aid به راحتی قابل استفاده است.

چیزهایی که واقعا آنچه به نظر می رسند نیستند: اینترنت 
تصویر بکار رفته در این تبلیغ خیلی جالب است. شما در این تبلیغ دو تصویر می بینید که هر یک در یک موقعیت متفاوت قرار دارند، سپس آن ها را از طریق یک رابط که در اینجا اینترنت است با هم ترکیب می کند. ایده این تبلیغ ساده است و به راحتی نکته هدف را به بیننده منتقل می کند که اینترنت چیز خطرناکی است مراقب خود باشید.
Western Union: نقل و انتقال پول 
این تبلیغ تقریبا شبیه تبلیغ Fedex است که قبلا مشاهده کردید. در این تبلیغ از روش های مختلفی استفاده شده است اما ایده آن با یک شیوه جالب در طرح گنجانده شده است. 2 دست، 2 واحد پول متفاوت، نقل و انتقال سریع پول را توسط Western Union نشان می دهد. سبک ایده جالب خوب با یک اجرای ساده که مفهوم اصلی تبلیغ را سریعا به بیننده منتقل می کند.
MTV Switch: مشت خشمگین_ توفان 
آخرین آگهی تبلیغاتی این مجموعه با به نمایش گذاشتن یک تصویر تاثیرگذار و هیجان برانگیز قصد دارد تا آگاهی بیننده را افزایش دهد. ابتدا توجه بیننده به توفان مخربی جلب می شود که در حال ویران کردن شهر است و در پایین تبلیغ باز هم شاهد یک نقل قول خواهیم بود. تصویر فانتزی و زیبای بکار رفته در این تبلیغ بیننده را محو تماشا می کند و او را برای مدت طولانی به خود جلب می کند که در این مدت مطالب موجود و هدف اصلی تبلیغ نیز که در عبارت نوشته شده روی صفحه قرار دارد توسط او خوانده می شود.

ادامه مطلب
چاپ آویژه
موافقین۰ مخالفین۰
دسته: تصاویر ,
سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۴۲ ب.ظ
نظرات
نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید